Variációk a csontlére

Amikor megkaptam az alap információkat, első sorban szerepelt a csontlé. Korábban már hallottam róla, valami, amit marha sokáig kell főzni, akár éjjel is stb. Na, itt el is ment a kedvem tőle, mert szinte már láttam a ház előtt villogó tűzoltókat is, ahogy próbálták eloltani a konyhánkat...






Az egész recept úgy kezdődik, hogy "Végy egy kiló csontot, lehetőleg marhát, a legjobb, ha darabolt". Huhh, hát itt már gondban voltam, csontot honnan?

Röpke gondolkozás után elővettem a telefonomat, hogy megkérdezzem Jóskát (a Gugli vezetéknevűt), mert ő mindent tud. Talált is nekem kapásból 10.000 találatot, előrecsomagolt, kimért, darabolt csontból. Remek volt, csak nekem nem ez kéne... Beírtam, hogy BIO, itt már kezdődtek a gondok... "Bio marhacsont kutyáknak...!" Éljen! Szinte már sajnáltam, hogy én főzni és nem rágni akarom, akkora volt a választék..



Maradék német tudásom összekaparva bepötyögtem, hogy levescsont marha. Na, ez már hozott találatot, elég sokat, de az fájt nagyon, hogy mind hentesüzlet volt, az eredetről így nem esett szó :/ Márpedig nekem olyan csont kell, amit füvet legelő mezei tehénről fűrészeltek.

Nem adtam fel, beírtam, hogy BIO levescsont marha. Ne meséljem el, megint kutyáknak valót dobott fel csak... (banyek, belénk miért kár a bio?!?!? Eskü, megígérem, hogy a maradékot elrágom, csak adna valaki... még a farkamat is csóválnám, becsszó!)

Jól van, nem baj, nincs bio marha, veszünk csirkét, jó az! Mármint váltig állították, hogy abból is lesz csontlé. Csikre volt ám dögivel, naná! Bio is, nem kutyáknak! A baj ott kezdődött, hogy hús is tartozott hozzá. Valamire való háziasszony azt mondaná erre, no para, lefejted a főtt húst és mehet vissza a csont! Én viszont ezt nem eszem olyan forrón. Ismervén az eszemet, 90%, hogy valami trutyi lenne belőle. Sokat elárul, hogy a férjem sem támogatta az ötletet...

Rám nem jellemző módon már-már feladtam, amikor Bandesz oldalba bökött: "Nézd már, mit találtam, neked ez nem lenne jó?"

A képernyőről 1 üveg bio, marhacsontból főzött csontlé vigyorgott rám sárgás pofájával, fekete cimkéjével. Ráadásul pont azok ajánlgatták, akiktől a program van.


Nem mondom, hogy olcsó volt, mert baromi drága... de nekem, aki azt sem tudja, mi a csontlé (az iskolai vegetás cérnametélt lét hagyjuk...), annak nagy segítség volt. Eleve meg tudtam kóstolni. Ráadásul itt van, nem kellett főzni, kínlódni szenvedni, csütörtökre megérkezett (szombaton kezdtem az aipot). Nem egy hsszútávú megoldás, de olyan esetekre, amikor hirtelen elfogy/nincs épp csont sehol/lövésünk nincs, mi az a csontlé, perfekt! :)


A következő állomás a saját csontlé lesz... amint találok olyan marhát, ami bio, és mégsem kutyacsont :D

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések