Lazacfilé "csupazöld" körettel

Néha hajlamos vagyok elfeledkezni róla, jobb napjaimon mennyire kreatív vagyok, szóval még örülök is, hogy ez a fotó most szembe jött velem :) amint lehetőségem adódik, el is készítem újra :D

(Habár nem szeretem a lazacot, de így még az is isteni).










Lazacfilé "csupazöld" körettel

Hozzávalók 2 személyre:

  • 2 lazacfilé (ca 300g / 2db)
  • 600g kelbimbó
  • 4 szál újhagyma (az a szálas, tudjátok..)
  • bazsalikom
  • petrezselyem
  • olivaolaj
  • fokhagyma
Elkészítés:

A halat én mindig sütőben sütöm. A kérdés elébe menve: hallottam hírét, hogy másképp is lehet, új hipszter trend serpenyőben sütni a lazacot (ok, az is lehet, hogy nem is olyan új..), de feltételezem, hogy ahhoz friss lazac kellene*, illetve mivel nem igazán vonz a konyhában álldogálás, így sajna maga a módszer sem :D (Na jó, bevallom, egyszer próbáltam serpenyőben lazacot sütni... 1 órámba telt, mire elszenesedett a serpenyő, de a lazac még nyers volt. Tehát inkább hanyagolom...)

Szóval sütő.. A halat mindig 230 fokon sütöm. Lehet, hogy kevesebben is lehetne, de szerencse, hogy többön sem szárad ki (ellenben pl a csirkével. Szerintem a víz lehet oka. Mármint a víz, mint élőhely :D ). Ez a része a legjobb amúgy, azt leszámítva, hogy az ember nem mehet sehová a házból, amíg sül a hal/csirke/marha/stb, kivéve, ha időzítős a sütője. Van, aki akkor sem... **

Amíg a sütő előmelegszik, a fagyasztóból kivett haltömböket beteszem egy kisebb serpenyőbe, megszórom sóval (nem kell sajnálni róla, szereti), fokhagymával, felöntöm annyi vízzel, ami ellepi, befedem alufóliával és mehet is a sütőbe (nem baj, ha az még nem 230 fokos, majd összemelegednek.) Nagyjából egy óra, néha másfél és kész. Én onnan szoktam tudni, hogy lassan végzett, hogy a lakást beborítja a fokhagymás hal szaga illata, akkor el lehet tekerni a hőfokszabályzót 0-ra, és ki lehet venni a tepsit. Vagy benn lehet hagyni, akkor sem lesz baja. (Én van, hogy csak akkor veszem ki, amikor enni készülök belőle. A sütő melegen tartja nekem :) )

Szóval a hal sütőbe tolása és onnan történő eltávolítása között nagyjából egy óránk van (minimum), ami alatt a köretet végtelenül kényelmesen el tudjuk készíteni.

A kelbimbót öntsük egy nagy lábasba (érdemes amúgy kis fejű, zsenge kelt választani, minél nagyobb, annál keserűbb..), engedjük fel vízzel, sózzuk, és főzzük meg.

Amíg fő, karikázzuk fel az újhagymát, majd keverjük össze óvatos mozdulatokkal a már kész, leszűrt kelbimbóval (ha nem bízunk magunkban, a tányéron is rá lehet szórni a kelre).

Tálalás előtt szórjuk meg az ételeket fűszerekkel - a köretet petrezselyemmel, a halat bazsalikommal - , az egészet locsoljuk megy egy evőkanál olivaolajjal és kész is :) Jó étvágyat hozzá!



* Csupán feltételezés, jómagam sosem próbáltam, tekintve hogy itt se tenger, se halpiac nincs

** A jó múltkor úgy jártam, hogy nem lett kész az ebéd. Időzítős a sütőnk, gondoltam, beállítom, hogy fél egykor kapcsoljon ki, és elszaladok a gyerekekért. Ez annyira jól sikerült, hogy a sütő be sem kapcsolt, nem hogy ki.. De szerencsém is volt, mert nem értünk haza fél 1-re. Szóval van még hová fejlődni... (pedig húsoknál nagyon praktikus lenne a funkció)

Megjegyzések

  1. Szia! Lazacfilé (fagyasztott) olvasztàs nélkül gáztűzhelyen (közepes lángon) serpenyőben fedővel 15 perc alatt is elkészül! Nagyon gyors étel, sokszor reggelire készítem frissen. Amíg sül a hal addig a köretet összedobom.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések