Miért AIP?

Az első bejegyzés kapcsán, számomra is meglepő módon relatíve sok kérdést kaptam, ugyanazzal a tartalommal: de hát miért?

Ez egy elég hosszú történet, napokat venne igénybe mindenkinek egyenként megírni, szóval inkább itt válaszolok.









A döntésemnek több oka is van, sorba rendezem őket.


  1. Ez talán a legfontosabb. Nincs kedvem 3 felé főzni. A gyerekek különböző intoleranciái miatt ők eleve diétásan esznek. Eddig emellé magamnak fehérjedús (főleg tejtermékeket tartalmazó), gabona mentes ételeket készítettem sok hüvelyessel, sok szójával, kevés hússal, míg Bandesz hordta a "hagyományos" kajákat (paprikás krumpli, sajtos tészta stb). Ez nekem azt jelentette, hogy a végén már hajnal 4kor keltem és úgy sem végeztem fél 7ig a főzéssel. Nem megy. Nem vagyok robot, akiben csak cseréljük a Duracellt, vagy néha feldugjuk töltőre, ember vagyok, szeretek 3 óránál többet aludni.
  2. Szeretnék jobban megismerkedni ezzel az életvitellel, szintén a gyerekek miatt. Ugyan több mindent ehetnének, mint amit az AIP megenged, de nem teszik. Nem szeretik a tojást, sem a dióféléket, nem esznek gabonákat.. Elvenni nem akarom tőlük, de minél jobban belelátok az AIP rendszerébe, annál egészségesebben tudnám őket etetni (és nem rekednénk meg a palacsinta, fasírt, gofri háromszögben, ami még "mentes" kiadásban is elég egyhangú..). A másik, ami nagyon szimpatikussá teszi az AIPot, hogy tilos benne a paradicsom is, amit Hédi abszolút nem tolerál (paradicsom evés után 1-2 órával megduzzad az orrnyerge vagy orrmandulája, pár órával később fulladni kezd), cserébe remek alternatívákat kínál - mindenki legnagyobb örömére.
  3. Magam miatt..


    Nem érzem jól magam a bőrömben. Az évek alatt rengeteg kellemetlenség ütötte fel magát mind kívül, mind belül, és ezeken sajnos a különféle modern életmódváltási tanácsok nem hogy nem javítottak, újabb és újabb problémákat idéztek elő. Mik is ezek?

    Belső panaszok:
    • állandósult gyomorfájás
    • torokfájás
    • fejfájás és orrvérzés
    • szívritmuszavar (egyre rosszabb)
    • folyamatos puffadás, görcsök
    • PMS
    • alvászavar (szintén egyre rosszabb)
    • klausztrofóbia
    • állandósul izületi fájdalmak
    • időszakonként visszatérő vesefájdalom
    • 2mp-es memória
    • szövegértési és kommunikációs problémák

    Külső panaszok:
    • csomókban hulló haj
    • apró, vörös, fájdalmas kiütések
    • mitesszerek és pattanások
    • erős arcszőrzet
    • egyre több és egyre nagyobb májfoltok az arcomon
    • beesett, fekete, karikás szemek
    • hófehér nyelv (nem, nem lepedékes, napjában 2x is átmosom fogkefével) 
    • hatalmas atópiás foltok a lábfejemen

Egyben és egyszerűen: mintha lyukas frotírzoknit húztak volna az agyamra, ami ettől mint vak a sötétszobában egyszerűen menne neki mindennek.

Ilyenkor szokott felmerülni a kérdés:

De hát akkor miért nem mégy el egy orvoshoz és vizsgáltatod ki magad?


Nehezen hihető lesz a válasz -> megtörtént.

Nem évek, évtizedek óta járom az orvosokat. Vagy kísérleti nyúlként kezelve próbálták kideríteni, mi lehet a bajom, vagy egymással pingpongoztak (én voltam a labda), vagy egyszerűen csak kinevettek és elzavartak. Tudom, keressek másik orvost. Vagy harmadikat. Vagy negyediket. Vagy 100.-at, amelyik majd ad valami jó gyógyszert és akkor nem kell hülye diétákat csinálnom. Tekintve hogy már legalább 10 patikára való gyógyszert beszedettek velem, és ott vagyok kb, ahol a part szakad, elegem lett. Se fehér nem vagyok, se szőrös (ok, az csak azért nem, mert epillálok :D ), elegem van, hogy mégis rajtam kísérleteznek.

A legfontosabb érv, ami miatt az AIP mellé szúrtam a zászlóm mégsem ez. Nem is a többi fent említett. Hanem a saját tapasztalat. Egy fitnesz program keretében tavaly nyáron elhagytam a gabonákat. Mindet. Az eredmény bámulatos volt. Kihullott a szakállam, a bajszom, eltűntek a sötét foltjaim a bőrömről, abbamaradt a hajhullás, elmúltak a pattanásaim, a mitesszereim. Maguktól. Sem gyógyszer sem más nem kellett. Egy idő után viszont elkezdett rendetlenkedni a szívem, és sajna egyre rosszabb lett a dolog. Egy ideig a modern gondolkozásban láttam a megoldást - "ejjj, csak kell a gabona a szervezetnek...". Aztán a gyerekek miatt elhagytam a tejtermékeket és rendbejött a szívem. Ezek után nem is volt kérdés többé, melyik az én utam.

x o x o x o x o x o x o x o x o x o x o x o x o x o x o x o x o x o 

Nálam okosabbak azt mondják:
"Segíts magadon, Isten is megsegít!"

Én erre azt mondom:

Ámen

Megjegyzések

  1. "hófehér nyelv (nem, nem lepedékes, napjában 2x is átmosom fogkefével)" Ez lehet Lichen planus, egy autoimmun betegség.

    VálaszTörlés
  2. Szia, egy kérdésem lenne, a végén végül a gabona fogyasztással mi lehet, tartottad vagy ejtetted? köszi Jani

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések