"Én nem vagyok allergiás" - Biztos?

Még mielőtt rávágod, hogy "Persze, tuti!", olvasd végig, tanulságos...

True story, az élet írta. Az autoimmun paleo nagy előnye az autoimmun protokollal szemben, hogy egy idő után sok dolgot vissza lehet vezetni (erről később írok), így az ember végül egészen a paleolit táplálkozásig is eljuthat (sehova tovább), ha szerencséje van. Fél év megvonás után bennem is felmerült az igény, hogy lassan egyek mást is húson és zöldségen kívül, de mielőtt ennek nekiugrottam volna, gondoltam, megnézetem, biztos, ami tuti alapon, nem vagyok-e valamire allergiás. Az eredménytől majdnem leültem - szerencsém volt, mert éppen azt tettem egyébként.



Hogy Angelo Provolone-t idézzem:




Szóval az eredmény:







Annak, aki nem tud németül:

IgE (immunrendszeri allergia):

  • tojásfehérje
  • tehéntej
  • búza
  • szezám
  • mogyoró
  • zeller
IgG (emésztőrendszeri intolerancia):
  • tojás (sárgája is, igen)
  • tönköny
  • gluténtartalmú gabonák (árpa, rozs)
  • glutén
Erre mindig az első kérdés (na jó, nem a második, az első mindig az, hogy "Úristen, és akkor mit ehetsz?!?") - Volt valami tünete???

Őszintén? Semmi olyan, amit ne lehetett volna megmagyarázni valahogy.

Búza (és minden más gabona, teszteredménytől függetlenül) - égő pici piros pöttyök végig a combomon. Magyarázat: "Sokat borotválod, kiszáradt/begyulladtak a szőrtüszők, kenned kellene valami krémmel".

Tej - ekcémás foltok a lábfejemen, majd a tenyeremen. Rengeteg mitesszer az arcomon. Magyarázat: "Persze, hogy foltos a lábfejed, mindig azon ülsz!" "Kifújta a szél, sokat mosogatsz, kend krémmel, húzz kesztyűt!" "Tágak a pórusaid, berakodnak kosszal."

Tojás - hatalmas, fájdalmas kelések a hátamon. Magyarázat: "Mosd át rendszeresen, zsíros a bőröd, nem lélegzik a sok faggyútól és begyullad" (Csak zárójelben, moshattam, semmi nem történt..)

Mogyoró - óriási, fájdalmas, gennyedző kelések, először a nyakamon, majd onnan terjedt felfelé, arcvonaltól pedig hátra a fülem felé. Magyarázat: "Hormonok." "Zsíros a bőröd, azért vagy pattanásos".

Glutén (intolerancia!)
  • állandó puffadás -> össze-vissza eszel
  • fájó gyomor és belek -> sok a savad, szedj savlekötőt
  • folyamatos fejfájás -> írok fel migréngyógyszert
  • alvászavar -> depressziós vagy, adok altatót
  • hangulatingadozások -> depressziós vagy, nesze, nyugtató
  • memóriazavar, figyelemhiányos zavar -> négy gyerek mellett csodálod???
  • állandó kimerültség -> mikor aludtál utoljára egyben 6 órát??? Ennyi gyerek mellett én is fáradt lennék
  • hajhullás -> hormonzavar
... és ez csak pár dolog, ami most eszembe jutott, szerintem a lista végtelenre bővíthető lenne.

Elolvastad? Gondold végig.... Még mindig biztos vagy benne, hogy TE semmire nem vagy allergiás...?

Megjegyzések

  1. Szia.
    Először is èrdeklődnèk, hogy ennek a tesztnek amit végeztettèl, lehet-e Magyarországról kèrni. Ha igen, mi a pontos neve, vagy weboldal bàrmi ahol elèrhető ès àrak is megnézhetőek. Ezt előre is köszönöm.
    A màsik, hogy valami fèlreértès lehet, mert az elejèn amit írsz, hogy mi a különbség az autoimmun protokoll ès autoimmun paleo közt ezt nem èrtem. Csak olyan van hogy AIP, ami autoimmun paleo protokoll. A szigorú eliminàciós szakasz utàn jön a visszavezetès. Ami àllapottól ès egyèni esettől függ, ki mikor jut el oda hogy vissza tudjon valamit vagy mindent vezetni (termèszetesen paleoig, nem glutèn meg tej stb). Szóval nem èrtem mi az a kettő amiről irsz... de ettől eltekintve tök jó kis íràs lett! 👌

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Többen érdeklődtek már a teszt felől, így utána néztem, de otthon sajnos nem elérhető.

      A másik gondolathoz: teljesen igazad van! ..és nekem is. Anno felhívták a figyelmemet, hogy az autoimmun protokolt és az autoimmun paleot jó lenne, ha nem keverném. Először nem értettem én sem, hiszen úgy tudtam, ahogy írtad te is: AIP=AutoImmun Paleo Protokoll. De hogy mégse legyek alulinformált, utánanéztem, és megvilágosodtam. Vannak emberek, akiknek ezért, azért, amazért kizárt a paleo (pl én), így különszedték az autoimmun protokollt és az autoimmun paleot (ahogy én is tettem). Találtam ilyen blogokat, infókat, leírásokat az USAtól Japánig világszerte (habár elenyészőt), így az állapotomra való tekintettel átvettem ezt a nézetet 😊

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések