Csirkemell, kicsit másképp

Akik olvassák a blogot, nagy újdonságot nem fogok ezzel az egyszerű étellel mutatni, de azért mégis leírom, mi ez, és hogyan készült :)




Az ihletet egy amerikai könyv adta, ami nem igazán autoimmun dolgokkal foglalkozik, de még csak nem is a főzéssel. (El nem tudom mondani, hány hasznos konyha-hack-et olvastam már ponyvában, ami TÉNYLEG működik... ezért érdemes sokrétűnek lenni az irodalom terén is :) )

Szalonnás "réti" csirke

Hozzávalók 2 személyre:

  • 600g friss csirkemell
  • 6 ujjnyi szalonna
  • 2 marék rukkola levél
  • 400-500 g kelbimbó
  • só, bazsalikom, kakukkfű
Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 180°C-ra (alul-felül sütés), a csirkéket daraboljuk nagyobb szeletekre, tegyük egy tepsibe, öntsük fel vízzel, sózzuk meg, fedjük le alufóliával és jó 2 órán keresztül süssük (életemben ilyen omlós csirkét még nem ettem. Egyszer olvastam valahol arról, hogy a húsok attól lesznek puhák és omlósak, hogy alacsony hőfokon sokáig sütjük őket. Nem hittem benne [pedig nagyon pocsék, száraz húsokat sütöttem, mégsem próbáltam ki a módszert soha], de úgy fest, mégiscsak van benne valami...).

Közben egy lábasban főzzük készre a kelbimbót, egy serpenyőben pedig süssük meg a szalonnát.

A szalonna sütéséhez hozzáfűznék pár gondolatot, mert az elején én elég sokat el/megégettem. Majd rájöttem, hogy nem ég meg, viszont finom, roppanósra sül, ha, miután "izzadni" kezd, takarékra vesszük. Így jól átsül, nem lesz az, hogy a külseje már fekete, a közepe még rágós (bármilyen vastagra vágjuk a szeleteket, remekül át fognak így sülni).

Ezt követően tányérra szedjük, megszórjuk bazsalikommal, kakukkfűvel, a csirkemellet meglocsoljuk 1-2 evőkanál szalonnazsírral, és kész is :)

(Az így sütött csirke pár napig eláll a hűtőben, én néha több adagot is lesütök, és akkor olyankor is van mihez nyúlnom, ha nem úgy alakul a napom, és már nem tudok magamnak külön főzni.)

Jó étvágyat hozzá :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések